کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود از اینستاگرام بهره‌گیری می‌کنند ولی در پایان نمی‌توانند موفق باشند! گرد از مهم‌ترین انگیزه ها کامیاب نشدن بازاریابی اینستاگرام عدم آنالیز و سنجش موفقیت آن است. به راستی لغایت زمانی که ندانید معیارهای موفقیت بازاریابی اینستاگرام چیست، نمی‌توانید در این گویه کامیاب باشید. برای بازاریابی اینستاگرام شما دربایستن به ابزارهایی دارید لغایت بدانید کمپین‌ها یا حتی پست‌های شما چقدر کامیاب بوده‌اند و کاربران چه بخشی از فعالیت‌های شما را اخ دارند! در این مقاله منظور داریم به رسیدگی ۵ شیوه آنالیز بازاریابی اینستاگرام بپردازیم الی اگر استراتژی شما در یک یا چند بخش خاص دشوار دارد، آن را تغییر دهید. اگر موافق هستید، در پیوسته همراه ما باشید!


مهم‌ترین قدم در اینستاگرام مارکتینگ؛ آنالیز بازاریابی اینستاگرام


پیش متعلق به که بخواهید به بازاریابی اینستاگرام و فعالیت در این شبکه محبوب بپردازید، نخست باید ببینید هدف شما از اینستاگرام مارکتینگ چیست! به راستی شما باید بدانید که کسب‌وکارتان از فعالیت در اینستاگرام باید چه دستاوردهایی داشته باشد. اگر قصد شما فروش محصول است، چه بسا آنالیز پست‌های اینستاگرام نتواند کمک زیادی به شما کند ولی اگر می‌خواهید از اینستاگرام به عنوان ابزاری برای برندسازی بهره‌گیری کنید، حد باید پست‌های دوست داشتنی صفحه خود را معرفی کنید. در مقالات پیشین به رسیدگی ابزار insights اینستاگرام پرداختیم که با به کارگیری آن می‌توانید اطلاعات نکوداشتن در باره پست‌ها و فالوورهای صفحه خود کسب کنید؛ در این نوشتار هم هدف داریم اطلاعات مهم این افزار که برای آنالیز بازاریابی اینستاگرام مهم هستند را بررسی کنیم. بعضی از معیارهای مهم در آنالیز اینستاگرام عبارتند از:


مقایسه نرخ تعامل خود با صفحه رقیبان


مهم معیار کامیابی یک صفحه اینستاگرام نرخ تعامل کاربران است! در واقع هر هدفی که برای فعالیت در اینستاگرام داشته باشید، نرخ تعامل در آن تاثیر زیادی دارد. حتی اگر بخواهید محصولات سایت خویش را بفروشید، بدون افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام نمی‌توانید فروش خوبی را تجربه کنید! برای آن که بدانید صفحه شما چقدر کامیاب است، باید نرخ تعامل صفحه خویش را با صفحه رقیبان مقایسه کنید. با استفاده از insights اینستاگرام می‌توانید تعامل کاربران را که بر پای بست، اطلاعات پایین هستند، ببینید:

  • تعداد لایک پست‌ها توسط کاربران (فالوورهایتان و سایر کاربران)
  • تعداد کامنت‌های ارسالی بدست کاربران
  • تعداد اشتراک‌گذاری پست‌ها و استوری توسط کاربران
  • تعداد اندوخته پست‌ها توسط کاربران

این ۴ باره مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که اینستاگرام بر اساس آن، تعامل صفحه شما را نمایش می‌دهد. البته توجه داشته باشید که این اطلاعات به کمک insights نمایش دیتا می‌شوند و برای داشتن این قابلیت، باید یک صفحه بازرگانی اینستاگرام داشته باشید.


برای آنالیز تعامل کاربران در یک پست بس است وارد صفحه پست موردنظر خویش شوید و سپس بر روی View insights کلیک کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه صفحه‌ای به شما نمایش دیتا می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به تعامل آن پست را می‌بینید.


یک محتوای عالی:

  • تعداد لایک اکثریت نسبت به دیگر پست‌هایتان دارد.
  • تعداد کامنت‌های واصله نسبت به سایر پست‌ها بیشتر است.
  • تعداد اشتراک‌گذاری و ارسال پست به دیگران بدست فالوورهایتان بیشتر است.
  • تعداد ذخیره پست توسط فالوورها بسیار است.

با بررسی این موارد در پست‌ها می‌توانید پست‌هایی که کاربران آن را بیشتر دوست دارند را معرفی کنید. همچنین در آینده برای گرفتن تعامل عالی می‌توانید پست‌هایی مثل همان پستی که نرخ تعامل آن زیاد است، تولید کنید.


نرخ تعامل برای صفحات مختلف با حوزه‌های کاری مختلف، متفاوت است. بر پای بست، گزارشی که کمپانی Iconosquare منتشر کرده، میانگین نرخ تعامل برای پست‌های اینستاگرام ۴٫۷ درصد است. البته مفتوح هم باید بگوییم که بر اساس حوزه کاری شما، شدنی است نرخ تعامل شما کمتر یا اغلب باشد! به همین انگیزه است که باید پیش از آنالیز نرخ تعامل صفحه خود، به پیگیری این باشید که رقیبانتان چقدر تعامل دارند. هنگامی که شما نرخ تعامل صفحات رقیب را معرفی کنید، می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید که نرخ تعامل شما بالا است یا پایین! به عنوان مثال اگر نرخ تعامل پست‌های رقیبان شما ۴ درصد و نرخ تعامل صفحه شما ۵ درصد است، به این معنی است که نسبت به رقیبان خود موفق‌تر هستید و فالوورهای شما بیشتر از فالوورهای رقیبانتان توانسته‌اند با شما تعامل استوار کنند.


سایت Influencer Marketing Hub افزار رایگانی در گزین کردن شما قرار دیتا است که با استفاده از آن می‌توانید نرخ تعامل صفحه موردنظر را بر بنیاد ۱۲ پست فرجام معرفی کنید. اگر به آمارگرفتن دقیق صفحات رقیبان خود دسترسی ندارید، این ابزار کمک زیادی به شما می‌کند تا بتوانید میزان موفقیت صفحه خویش را در وسط رقیبان آنالیز کنید.


شناسایی هشتگ‌هایی که بیشترین بازدید را برای پست‌هایتان فراهم می‌کند!


همه ما می‌دانیم که هشتگ‌ها احد از مهم‌ترین بخش‌های هر پست هستند و باید از آن‌ها به راستی بهره‌گیری کرد. در واقع هشتگ‌ها آن‌قدر مهم هستند که برای افزایش تعامل پست‌ها باید گونه ها هشتگ در اینستاگرام را بشناسید! در نوشتار استفاده درست از هشتگ اینستاگرام برای افزایش بازدید پست‌ها به شما یاد داده‌ایم که چطور می‌توان بازدید پست‌ها را افزایش دهید! پیشنهاد می‌کنم مرز آن را بخوانید و در پست‌های اینستاگرام خود از آن کاربرد کنید.


استفاده صحیح از هشتگ‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید مخاطبان اکثریت جذب کنید؛ در واقع با کاربرد درست از هشتگ‌ها می‌توانید پست خود را به جامعه منظور و مخاطبان کسب‌وکار خود نمایش دهید. البته برای آن که بتوانید به درستی از هشتگ‌ها بهره‌گیری کنید، باید هشتگ‌های باره بهره‌گیری در پست‌های خود را آنالیز کنید.


از طرفی شما می‌توانید ۳۰ هشتگ در پست‌های خود بهره‌گیری کنید ولی ممکن است فقط چند هشتگ به افزایش بازدید و تعامل پست‌های شما کمک کند. شما می‌توانید پس از به کارگیری انواع هشتگ‌ها، آن‌ها را آنالیز کنید الی بدانید هر یک از آن‌ها چندبار به دیده شدن پست شما کمک کرده است. مثلاً شدنی است ۱۰۰ کاربر به کمک هشتگ خاصی پست شما را دیده باشند اما هشتگ‌های دیگر اصلاً بازدیدی برای شما فراهم نکرده باشند. در دسته insights پست‌ها می‌توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید!


برای دید عملکرد هشتگ‌ها کافی است وارد دسته Discovery شوید و در بهش Hashtags، عملکرد هشتگ‌های خویش را آنالیز کنید. به کارگیری انواع هشتگ‌ها به شما کمک می‌کند الی بتوانید تا عملکرد تمام هشتگ‌ها را آنالیز کنید و بدانید کدام هشتگ‌ها می‌تواند بازدید بیشتری را برای شما فراهم کند. به راستی در وسط ۳۰ هشتگ ممکن است تنها ۵ باره از آن‌ها برای شما بازدید بیاورد و بقیه هشتگ‌ها کمتر باعث افزایش بازدید شود. به همین دلیل توصیه می‌کند پیش درآمد ۳۰ هشتگ مهم را در پست‌های خویش بهره‌گیری کنید و بعد از آنالیز تمام آن‌ها، مهم‌ترین ‌آن‌ها را در پست خود بهره‌گیری کنید. برای آنالیز هشتگ‌های خود می‌توانید از آلت Instagram Checkup Tool by Union Metrics هم استفاده کنید هشتگ‌های پسندیده را شناسایی کنید. این افزار هشتگ‌های برتر و پسندیده کسب‌وکارتان را به شما می‌گوید و می‌توانید برای افزایش مخاطبان خویش متعلق به کاربرد کنید.


یک نکته! از هشتگ‌ها می‌توانید در دسته استوری اینستاگرام هم کاربرد کنید؛ البته باید پروا داشته باشید که تعداد هشتگ قابل کاربرد در استوری اینستاگرام هم محدود است و فقط توانا به استفاده از ۱۰ هشتگ در آن هستید.


شناسایی پست‌های محبوب کاربران


در صفحه اینستاگرام شما پست‌های مختلفی وجود دارند که بعضی از آن‌ها برای کاربران محبوب‌تر هستند. تولید محتوای ارزشمند برای کاربران شغل سختی نیست فقط کافی است پست‌های صفحه خود را که برای کاربران ارزشمند و محبوب‌تر هستند را شناسایی کنید. به عبارت ساده‌تر باید ببینید کاربران به چه پست‌هایی دربایستن دارند لغایت همان پست‌ها را برایشان فرآوری کنید!


عملکرد استوری اینستاگرام را آنالیز کنید!


در حال آماده استوری اینستاگرام مهم‌ترین تقسیم این پلتفرم به احصاییه می‌رود و جالب است بدانید روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از استوری اینستاگرام کاربرد می‌کنند؛ البته منظور ما از بهره‌گیری به معنای اشتراک‌گذاری استوری نیست، بلکه بخشی از آن‌ها تنها استوری‌ها را می‌بینند. اگر تاکنون عملکرد استوری اینستاگرام خود را آنالیز نکرده‌اید، اکنون وقت آن است که استفاده از استوری اینستاگرام را در استراتژی خویش پیمان دهید. خوش‌بختانه به کمک ابزار insights می‌توانید استوری‌های خویش را هم آنالیز کنید! در حقیقت داده‌هایی که این افزار برای دسته استوری در گزین کردن شما قرار می‌دهد، برای آنالیز عملکرد استوری‌ها کافی است. در این دسته می‌توانید استوری‌های محبوب خود را معرفی کرده و از اطلاعاتی که insights اینستاگرام برای هر استوری در گزین کردن شما قرار می‌دهد، برای افزایش تعامل کاربرد کنید.


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : اینستاگرام ,تعامل ,آنالیز ,صفحه ,می‌توانید ,پست‌های ,آنالیز کنید ,بازاریابی اینستاگرام ,استوری اینستاگرام ,تعامل صفحه ,برای آنالیز ,آنالیز بازاریابی اینستاگرام ,عملکرد استوری اینستاگرام ,برای افزایش تعامل
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گُشآدیسم پنجمین فصل سال فروشگاه رزیتا چمدانِ سپید خانه طراحان سام (مرکز تخصصی چاپ دیجیتال) عمومی یه دور بزنم، برمی‌گردم دبیرستان البرز آموزش کامپیوتر .